No questions yet.

Vragen over de organisatie

Het bisdom Haarlem-Amsterdam bestaat uit samenwerkingsgebieden van parochies. De hieronder genoemde parochies vormen samen de RK Regio Hilversum.

De parochies:

H. Vitus en H. Willibrord Parochie te Hilversum
Onze Lieve Vrouwe Verrijzenis Parochie te Hilversum
Heilig Hart Heilge Joseph Parochie te Hilversum
Emmaus-Paulusparochie te Hilversum en Loosdrecht
Parochie van Levend Water te Weesp en Muiden

KAN Parochies:
   H. Antonius van Padua Parochie te Kortenhoef
   Sint Martinus Parochie te Ankeveen
   O.L. Vrouw Hemelvaart Parochie te Nederhorst den Berg

Regio-pastoresteam:

Pastoor-deken J. Dresmé
Pastor E. Kaak
Diaken R. Simileer
Diaken W. Balk

Het KAN is een samenwerkingsverband tussen drie parochies in de gemeente Wijdemeren.
De parochies zijn:

H. Antonius van Padua Parochie te Kortenhoef
Sint Martinus Parochie te Ankeveen
Onze Lieve Vrouw Hemelvaart Parochie te Nederhorst den Berg

De parochiecoördinator is in dienst van de KAN-parochies.
  • Zij coördineert en ondersteunt de jaarplanning van verschillende vergaderingen.
  • Zij geeft ondersteuning aan het parochiesecretariaat, de gastvrouwen en aan verschillende werkgroepen.
  • Zij maakt de roosters voor de vieringen, voorgangers en koren.
  • Zij ondersteunt geplande en niet-geplande activiteiten van de pastor/diaken.
  • Zij ondersteunt waar nodig bij het maken van de liturgie voor een viering en bij het regelen van uitvaarten/begrafenissen, dopen, huwelijken en andere vieringen.
  • Zij is lid van het regio-pastoresteam en maakt de notulen van het pastoresoverleg.
  • Zij onderhoudt contact met de regiopastoor/deken.

Het secretariaat verricht diverse secretariële werkzaamheden en het onderhoudt contacten met betrokkenen voor de drie KAN parochies ter ondersteuning van:

• kerkelijke gebeurtenissen zoals dopen, huwelijk, uitvaarten, allerzielen en ziekenzalving.
  • vergaderingen van parochies en bestuur
  • het afhandelen van de post
  • samenstellen en drukklaar maken van liturgieboekjes voor vieringen

De uitvoering van deze functie is gecombineerd met het secretariaat van en de functie als gastvrouw/heer voor de Antoniusparochie

Het secretariaat verricht diverse secretariële werkzaamheden en het onderhoudt contacten met betrokkenen voor de parochie ter ondersteuning van:

• beheren agenda’s, intenties en maken van roosters voor o.a. acolieten, vieringen
  • ondersteunen van voorgangers en acolieten, begeleiders van catechese, communicanten, acolieten, vormsel, ziekenzalving en ziekentriduüm en uitvaarten
  • samenstellen en drukklaar maken van het lokale parochieblad en ondersteunen van de inhoud en de verspreiding van het KAN nieuws
  • het afhandelen van de post, het beheer kleine kas en voorraadartikelen
  • het ondersteunen van de parochieadministratie

De gastvrouw is in eerste instantie een luisterend oor voor alle bezoekers van de pastorie. Zij zorgt er voor dat bezoekers zich welkom voelen en ontvangt hen met koffie of thee.

Daarnaast verricht zij een aantal praktische werkzaamheden zoals:

• het aannemen van de telefoon
  • het op orde houden van de pastorie i.s.m. een aantal vrijwilligers
  • het begeleiden van monteurs en vrijwilligers voor speciale taken