De eucharistie

Vanaf het begin komen christenen elke zondagmorgen samen om God te danken (Eucharistie betekent 'dankzegging'). Het Joodse volk, waaruit Jezus is voortgekomen, viert Sabbat, een dag van feestelijk danken voor Gods goede schepping omdat dit volk zich geroepen weet om Gods medewerker te zijn om Zijn aarde tot een goede voltooiing te brengen.

Christenen vieren de dag des Heren op zondag, de dag van Christus& verrijzenis uit de doden. Ter nagedachtenis van Hem breken wij nog steeds het brood en delen we de beker als teken van verbondenheid, als uitdrukking van onze bereidheid om te leven zoals Hij. Het Woord dat Hij spreekt, het Brood en de Beker vormen heilige tekenen van Zijn aanwezigheid onder ons.

Ook in de KAN parochies vieren wij graag de Eucharistie, als er geen priester beschikbaar is voor de Eucharistie, houden wij een Woord en Communieviering.

Ja dat kan. Als u niet (meer) in staat bent om zelf naar de kerk te komen neem dan contact op met het secretariaat.