Een nieuw koor in oprichting!

Voor ons kersverse regiokoor zijn we misschien wel naar jou op zoek! Word jij ook zo enthousiast van samen zingen en sta je stevig in je ‘vocale schoenen’? Ben je tussen de 18 en 60 jaar en jong van geest en hart? Dan is Voce Musica het juiste koor om aan deel te nemen. We verwachten dat je kunt zingen, noten kunt lezen en/of thuis bereid bent om te oefenen aan de hand van muziek bestanden of andere hulpvolle tools.

Hoe te bereiken:
Op woensdag 13 november a.s. om 20:00-22:30 is een inzeep repetitie in de Schaapskooi Emmastraat 3 te Hilversum. Tijdens deze avond zullen we kennis maken, werken aan stem- en klankvorming, luisteren naar elkaar en kijken hoe/of we tot een evenwichtige koorsamenstelling komen.

Repetities:
De repetities zijn op woensdag 27 november, 4 en 11 december om 20:00-22:30 in de Schaapskooi, Emmastraat 3 Hilversum.

Repertoire:
Hoofdzakelijk zingen we a-capella stukken en omdat het bijna kerst is zingen we ‘O magnum mysterium’ van Victoria, de rest van het repertoire is afhankelijk van de hoeveelheid aanmeldingen, maar het zal zeker muziek van de ‘oude meesters’ bevatten.

Uitvoering:
Op 15 december 2019 is de uitvoering om 11:00 tijdens de viering in de Sint Vituskerk.

Leiding Voce Musica:
Hester Westra zal hier haar schouders onder zetten. Ze is zelf actief als dirigente van Voce Laetare en Collegium Vocale Consonant, maar daarnaast is ze ook zangeres. Misschien heb je haar op haar Bachelor eindexamen ‘Dromen en Visioenen’ op 24 mei j.l. in de Vituskerk als eens ontmoet?

Hoe verder:
Na 15 december a.s. kijken we verder wanneer en in welke parochie we daarna gaan zingen.

Werving:
Naast dat Hester mensen zal benaderen zoekt ze ook jou! Je kunt je opgeven door een e-mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. waarbij je, je naam en stemtype vermeldt.

Tot horens!?
Diaken Wim Balk